edisi skodeng

Agama:Ceramah Ustaz Azhar Idrus VS Anugerah Juara Lagu-26

Dinspirasikan Oleh MiSsKonsPiraSi on Jan 31, 2012

Malam tadi bersamaan masa serta tarikh 29/1/12 dua acara  berbeza diadakan secara live untuk warga kota metropolitan Kuala Lumpur .Kedua-dua acara berlangsung tepat pada waktu sama iaitu =Ceramah ustaz azhar idrus di masjid Shah Alam manakala AJL di Stadium Bkt Jalil.

Ramai yang beranggapan bahawa ini merupakan salah satu daripada tanda- tanda  kiamat..hingga ada juga sahabat maya tidak terkecuali serta turut mengeluarkan hadis dan sebagainya.Tak salah perbuatan tue..asalkan jangan menyinggung sensitivi orang lain.Konspirasi ..konspirasi betul lah..Pada pendapat saya semua umat Islam amnya harus bijak untuk memilih mana satu tindakan terbaik bagi mereka..Mungkin kini anda telah berada dijalan  benar..maka tahniah untuk anda..namun jangan pula kurangkan pahala dengan memaki serta mengata orang lain tanpa anda sedari.



Saya juga kurang bersetuju dengan pelbagai kata  kurang sedap didengar dimana telah ditujukan oleh segelintir sahabat untuk mereka yang menghadiri AJL.Sepatutnya kita tidak harus dengan sewenang-wenangnya meletakkan kesalahan atau hukum terhadap perbuatan seseorang itu.Adalah lebih baik jika kita tukar yakni ubah cara teguran itu dengan berdoa agar pintu hati mereka akan lebih terbuka untuk memilih jalan kebaikan kelak..Silent terbaik dan tambah pahala gitue..berbanding dengan hanya menambah dosa anda tanpa disedari tatkala mengatakn bahawa mereka (penonton) AJL itu tak menghormati hukum agama serta bermacam lagi.

Itu belum termasuk caci maki dan pelbagai tohman..ha siapa  rugi akhirnya ?? Tidak lain dan tak bukan hanyalah diri anda sendiri..tidakkah anda sedar bahawa..  anda sudah semestinya akan hanya menambah satu lagi dosa tanpa sedar setelah melakukan kesalahan  keatas seseorang itu, hanya akan terhapus setelah mangsa itu memaafkan anda?

So dimasa akan datang..cuba fikirkan sejenak sebelum berkata-kata,atau jika ucapan itu hanya akan mendatangkan keaiban keatas orang lain..jalan terbaik adalah untuk berdiam diri. Ingat senantiasa lihat dan cermin diri anda terlebih dahulu sebelum menunding jari kepada orang lain  atau cuba untuk memperbetulkan mereka.

**Semoga kita selalau mendapat taufik dan hidayah  dariNya..Amin

{ 0 Komen Penuh Konspirasi... read them below or add one }

Post a Comment

Ler..takkan tgk jer..baca full entri taw~~dan..komen ar.. komen la... komen please..please...baru MissKonSpiRASi Sayang u all =) muaahh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Konspirasi by Misskonspirasi