edisi skodeng

Sharing Is Caring :Terpedaya Janji Palsu 'Follow ~u~ back'

Dinspirasikan Oleh MiSsKonsPiraSi on Jan 28, 2012

**kisah kawan baru,terima kaseh kerana telah sudi berkongsi  cerita bersama MiSSkoNsPirasi**

Harinie genap 7 malam akue tak tido, kerana terpedaya dengan janji manis segelintir rakan blogger  baru sehari dua aku kenal..U all sendiri nampak sangat disitu perasaan  kecewa bukan? Mana tidak kecewa tahap gaban..aku dah follow beriban2 tapi.. cuma sekerat dua jer  datang follow balik belog akue..

Reaksi Misskonpirasi :juga turut bersedih, dan sedikit kecewa..letih merangkap lenguh seluruh badan dibuatnya mendengar luahan si teman baru kiter tue kebetulan sama bersembang di g+ sebentar tadi..Namun disebalik  konspirasi followertersebut.. aku masih berfikiran positif tentang kes jenayah nie (hekhek sama ngan jenama syampo nenek akue) and follow u back nieh.Antaranya aku akan sering kali memujuk si sahabat baru serta diri sendiri dengan beranggapan bahawa mereka yang telah berjanji tue mungkin sedang atau  terlalu sebok untuk menjengah blog anda dalam masa terdekat ini,jadi sabar menunggu ok.. Mungkin juga  mereka tidak perasan dengan kehadiran anda yang telah memfollow belog tersebut.Bukan bermakna mereka mahu menipu anda semata-mata okay...(tak baik burok sangka taw)
follow  me ,i follow back

Almaklumlah jika setiap belog yang anda telah follow itu mempunyai followers beriban-riban
kan susah hendak mengesan diri anda disebalik mereka.(cuba berada di situasi yang sama)Jika saya sendiri telah ada ramai follower kompom tak tahu dan  mana nak perasan akan kehadiran anda dikalangan follower lainnya.So jalan penyelesaian yang dapat aku singkatkan setelah diulit pelbagai konspirasi ketika akue ingin membantu sahabat ketika berbelog kalinie adalah... dengan memfollow mana-mana rakan yang telah follow belog kita,atas dasar sistem barter follow ini.(maksudnya mereka juga berharap agar anda turut folow belog mereka kembali).

Amboi cepatnya korang mencuihkan bibir  nan teramat sexy itue..bukan Misskonspirasi tak akan follow mana-mana blog yang bukan menjadi follower belog baru ini.Tidak sama sekali,malah saya akan selalu aktifkan diri untuk follow mana-mana blog terbaik yang menjadi kegemaran saya kelak dengan seikhlas hati gitue...(kini masih belom berkesempatan dek kekangan masa yang singkat)



Cuma bila Misskonspirasi kata turut join follow tue (*story follow berbalas) atas kehendak tuan punya badan itu sendiri sahaja..Anda tidak akan dilarang atau dipaksa untuk join sekali aka follow my blog ini.Sihat,cepat dan mudah bukan..

So lepasnie taklah kejung sangat jari jemari gi kesana kesini tuk carik follower semata-mata untuk memperkenalkan nama belog kita keserata dunia gitue..Tujuan aku gi  follow memfollow nie adalah demi menambah rakan blogger ,untuk dijadikan geng blogwalking kelak..Serta tidak ketinggalan juga untuk meninggalkan backlink.. bak kata semua otai seo yang slalu menasihatkan kita semua untuk rajin  meninggalkan jejak serta mempromosikan link keserata alam maya ini.

Jadi kesimpulan yang saya dan anda telah pelajari disubuh hari ini adalah ..Abaikan apa yang  telah terjadi kepada mereka (orang yg janji tak follow tp belom nampak batang idung follow back tue),kata orang utara "lantak pi la.." tapi..kalau anda masih rasa tertipu ker yang sewaktu dengannya tue senang jer..apakata terus klik jer button stop follow "end the story kan.Seterusnya teruskan usaha anda untuk meninggalkan link yakni mahu difollow tersebut walau kenegeri China sekalipun.Sebarkan link anda  sebanyak mungkin.go..go..girls.and boys..(Misskonspirasi siap sorak macam citer hellcat kat 8tv)

Saya juga turut berharap agar sahabat yang sudi berkongsi bersama saya tadi turut melakukan hal yang sama. Pastikan kita akan terus bertahan mencari follower berbalas sebanyak mungkin jika ianya dapat membantu memajukan blog kita dikemudian hari. (ngeh ngeh Misskonspirasi yang tak tahu penat ,sampai skunk tak tido dah nak azan subuh pon huhu)

Setiap kejayaan pasti memerlukan pengorbanan bukan?,jadi mungkin inilah pengorbanan anda dalam dunia blogging,  yang bulat tak akan datang bergolek,yang pipih tak akan datang melayang.Kata peribasa melayu..erk terbalek ker??lantak ar,mata i nie pon semakin sakit menatap skrin lappy .(harap memahami)  jangan terlalu berharap sangat untuk mendapat jalan mudah untuk maju serta jangan terlalu sedih atau kecewa bila semua yang dilakukan itu agak sulit serta sukar untuk ditempuh kerana pasti akan ada juga kejayaan dipenghujungnya nanti....

Amin..gtg adioz guys

{ 8 Komen Penuh Konspirasi... read them below or add one }

Chot said...

so true~~

unknown said...

Sabarlah.. klu misskonspirasi nak diorg follow balik, try follow org yg kata "If you follow me, i will follow u back."

Ni mesti kes miss follow org yg tak menggunakan prinsip tu. Tapi apa2 pwn, trylah berblogwalking and then comment kat blog2 lain. Comment biarlah bnde yg kene mngena ngan entry tu.. ^^

Selamat berblogging ^^

liyana said...

Ye..mmg kadang-kadang kita akan jumpa kes camni..

just be patient :)

kim heeruul said...

ada yang ckp dah follow.. tp tgk number follower tak berubah pon.

MiSsKonsPiraSi said...

@ clara..kisah ini telah dilalui oleh seorang sahabat yang sama-sama meluah kat Misskonpirasi melalui g+ smalam..

@ishy..terkena batang idong sendirik gak ker wak..xpa kiter cube lagi..cuba dan cuba sampai dapat follower beriban okay..

MiSsKonsPiraSi said...

@liyana..tulah pasal kan..kan..slalu menda camnie jadik kat blogger2 baru cam Misskonspirasi..cian kat member yg mengalami nasib sama..

@Kim Heerul..turut mengalami nasib yg sama ker? atau awak yang xpasan sbb dah ada beriban folower kot hehe..

tq to all yang sudi kekomen..nah amik cekelat nie wat bekalan tuk berblogwalking nanti ngeh ngeh

APAN said...

jngn ketagih follower semata2 nak tunjuk blog kita bnyk follower.kalau semua yg follow tu dtg sekali seumo hidup, semata2 utk follow x guna gak...sape nak baca entri yg kita tulis.selalu org tulis...lntak la xde orang baca, tp x rasa bodoh ke kalau xde orang baca.apa guna? cuba cari pembaca drpd mengejar follower palsu mcmtu...kalau tengok blog2 otai, dorang bukan pasang pun kotak follow tu...boleh je jln dan semakin bersemangat....sekadar pendapat...

follow blog yg betul2 kita boleh baca.yg senang kita nak tinggal komen.yg boleh kita buat kawan.lagi bes mcm tu kot :)

MiSsKonsPiraSi said...

oh tq sesangat atas cadangan and pendapat tu mr apan..InsyaAllah akan diamalkan dari sekarang =)

Post a Comment

Ler..takkan tgk jer..baca full entri taw~~dan..komen ar.. komen la... komen please..please...baru MissKonSpiRASi Sayang u all =) muaahh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Konspirasi by Misskonspirasi