edisi skodeng

Kisah Blogger:Top Blogger

Dinspirasikan Oleh MiSsKonsPiraSi on Jan 24, 2012


Bila dah bergelar blogger sudah menjadi kemestian merangkap impian untuk menjadi blogger hebat.Rasa nak heboh satu Malaya jerk bila kita tersenarai dalam list TOP BLOGGER.Malah semakin hari makin banyak blog baru muncul bak virus cikempoks gitue...

Kalau tak silap akue tak ada warga Malaysia yang khasnya mempunyai akses untuk melayari internet tak akan membina blog mereka sendiri.Mempunyai blog sendiri ibarat sudah menjadi trend masa kini.Malaysia dah maju katakan. Ikuti kisah aku yang turut berangan-angan tak sudah ingin menjadi top blogger suatu hari nanti.Tajuk pon dah meletop kan, TOP gitu.Inilah yang dinamakan angan tak sudah oleh "minah" jenin ahha tukar sket becoz am a girl ok(harap maklum).Tambah buruk perangai tetiba tulis top aka hebat bagai tu mengapa dan kenapa aku sendiri konpius diulit konspirasi (bukan baru 2 post aku tulis kat blog musyuk masyam nie tetiber jer duk idam idup glamer).


 Ok start the story,murid -murid listen bebaik yek.Ceff  Konspirasi nak terang bagaimana nak jadi top blogger nie.{ada hati nak terang bagai walhal baru nak merangkak dalam dunia blog}*ada aku kisah? Bahan-bahan untuk menjadi pemes nie bukan senang,bak kata orang 'bukan senang nak senang' rite..Tapi ada tapi lagi erk ..bukan akue sendiri yang duk suka wat rekacipta resepi ya,harap maklum.Setelah berjam-jam aku skodeng blog- blog otai dan baru yang glemer meletop sejak beberapa hari lepas..maka solusi bagi konspirasi menjadi top blogger ini nyata amat mudah bagi mereka.(tp kenapa susah bagi akue?)

Sampai berpinar bijik mata duk tenung lappy untuk mengikuti kisah kefopularan mereka itu.Lagi buat akue bertambah jeles bila banyak jugak blogger -blogger yang dah lama atau baru tue... mudah jer nak senang.Macam mana?? Tulunn bagitahu rahsia strateginya pleasee...jangan terkezut berok plak bila i kata depa duk kutip duit free jer tiap-tiap hari copy balik story yang ada kat paper online.Cepat,mudah,income mantop gitu.Fuhh kacang jer tue..gamaknyer sehari leh buat bertimbun-timbun entry kan?

Jangan....*kata blogger sejati* ini bukan yang kita mahu lakukan sekarang nie maybe kita leh tunda tuk bulan berikutnya bila page dah dianalisis google  kelak.Adik-adik semua kena biarkan anak pokok tue(blog)mekar skit baru buat teori tue ok..Untuk permulaan kita kena semai blog dengan penuh kasih sayang baru mekar bunganya nanti..Bagaimana caranya?


Ikuti langkah untuk menjadi blogger aka penulis terkenal dibawah ini setelah akue singkatkan dari membaca kisah kefopularan mereka,IsyaAllah dengan niat yang betul serta kena sasaran yang anda inginkan selama ini..Tak mustahil untuk keajaiban itu berlaku.Dengan izinNYA kita boleh kan Malaysia Boleh! Demam blog sudah semakin kuat mengalahkan virus je, tiap-tiap hari anda dan saya lihat pelbagai blog baru yang muncul .Asal tahu menaip anda adalah penulis.Tidak ada batasan untuk meluahkan pendapat anda,even my granny pon duk usha blog dia.Tak ke maju. So apa yang diperlukan untuk menjadi top blogger?

 -Anda harus mempunyai laman blog sendiri, tak kiralah ingin mengambil domain dan hosting sendiri atau hanya menggunakan hosting percuma yang sememangnya berlambak.Hanya perlu pilih mengikut citarasa anda.(akue nan kurang mampu ini amik blogspot jer) .Antaranya = BLOGGER >WORDPRESS ">TUMBLR Daftar blog yang anda dan tulislah seglamer yang mungkin tak kira apa jua story yang anda ingin kongsikan bersama pembaca kelak.Just do it..Go go go diego *siap sorak u all macam kat dalam katun.

-Kemudian bolehla mula mempromosikan diri dengan ber blogwalking.Disamping mempromosikan blog anda juga akan mendapat rakan baru.aku tulis jer tapi masih belum praktikkan lagi hehe, sebab sedang sibuk usha template besh..last-last malas nak wat template.

 -Semakin ramai kawan maka makin cerah masa depan blog untuk maju.Jangan buat banyak musuh plak kang blog tak kemana sudahnya masok lokap,tak ke haru...Jangan sesekali melanggar hak asasi sebagai penulis bebas bersuara dengan menulis benda merapu meraban yang merngkap fitnah kerana ianya hanya mendatangkan keburukan kepada diri anda sahaja.

 -Bila dah matang usia blog diikuti pelbagai langkah promosi,penulisan yang baik, update yang statik, seo,followor beriban,fans berbilion.. iklan pon dah masyuk berpuluh K maka anda hanya tinggal sejengkal utuk terkenal.Jangan terkejut atau terkena serangan jantung pulak andai suatu hari nanti nama blog kesayangan anda pula berada didalam list top blogger malaysia.weii

{ 23 Komen Penuh Konspirasi... read them below or add one }

Helmet Putih said...

Mudah-mudahan ... moga berjaya .

MiSsKonsPiraSi said...

Amin..tq bilik hijau...eh eh awak sama cam ayah kiter la.. suka kaler ijau ;)) nice to meet you.ringan2kanlah tangan follow belog nan tak seberapa nie nngeh ngeh~

Potia Casadelarossa said...

Salam Ukhwah dari sahabat satu aliran (blogger).. hope the owner success in blogger

MiSsKonsPiraSi said...

tq sudi ziarah ~Misskonpirasi TErsilap orang dek terlalu happy menerima kunjungan kawan2..

dariilhamkehati said...

hehe , bw sini , freshie blogger jgk tw ^^

Unknown said...

hahah gaya tulis,masa aku bace dalam hati terbayang "Melodi TV3" pulak.LOL XD

MiSsKonsPiraSi said...

thanks sudi singgah cweet.. u memang sweet like a candy la.. sbb sudi kekomen.. ngee

MiSsKonsPiraSi said...

hek hek ye ker mr clive..misskonspirasi nak gi ujibakat jd host melodi la nanti.. mana taw sangkut kan kan..

Yana Halim said...

bagus le misskonspirasi. kalau rajin tulis mcm nie hari2, x mustahil masuk dlm list top blogger tu nanti. Chaiyok !

dariilhamkehati said...

sebab awk katerr cy cweet , komen lagik ckali larr ,hik3 ~

MiSsKonsPiraSi said...

uhuk2.. yana..tersedak misskonspirasi tengah mam megi kari hek hek doakanlah yek... InsyaAllah... sokong saya dari belakang k..tayang sokmo

MiSsKonsPiraSi said...

kiki tq pinky..every u done kekomen kat cni.. saya akan balas balek budi baek tu..ngeh ngeh

Unknown said...

makin tinggi rank, makin berat tanggungjawab..huhu

dariilhamkehati said...

komen lagik ckali , kekeke ~

MiSsKonsPiraSi said...

tudia..kompom klu rank 5 keatas tanggungjawab ber kg2 kan saiazuan...hukhuk..agak2 bilalah dapat rank ni yea

MiSsKonsPiraSi said...

uhuk2...

Nizam Ijam said...

aku nak gak masuk..haha

shamyheart said...

wah, mantap..

ada juga dari list yg saya tak kenal dan ada juga dari list tu yg awak tak masukkan. Hehe~ tak semua blogger famous kita kenal kan? Tapi dah jadi macam satu tanggungjawab a.k.a wajib blogger tahu ialah siapa (blogger) yang terkenal.

MiSsKonsPiraSi said...

@nizam..boleh jea..u kan memang dah terkenal gitew,=)

MiSsKonsPiraSi said...

@ sha...a'ah sha..klu jd blogger tak kenal ngan otai kompom owang kata ketinggalan zaman kot..hehe

Fakhruddin said...

masih berharap nak jadi blogger glemer..hehe

MiSsKonsPiraSi said...

go go udinz..smoga impian tercapai akhirnya =)

incik said...

bak kata apex si penjaga gol - "yang penting mesti wangi."

Post a Comment

Ler..takkan tgk jer..baca full entri taw~~dan..komen ar.. komen la... komen please..please...baru MissKonSpiRASi Sayang u all =) muaahh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Konspirasi by Misskonspirasi