edisi skodeng

Lie To Me VS Cinta PertamaKU | Story Mory

Dinspirasikan Oleh MiSsKonsPiraSi on Feb 6, 2012


Kisah cinta pertama dari aku.Actually aku bukannya seorang pecinta lelaki yang melampau ok.Since I know what the love is ..rasanya baru beberapa kali aku bercinta.hehe jumlah? rahsia .Before aku start story mari join Jana Pendapatan Dengan FB/ TWITTER join Chuprchurp Hari ini .Korang boleh buat duit sambil online mudah bukan.

Start the drama,kata orang bohong sunat akan menjadi benar? Biar betul..Tapi setelah apa yang aku lalui memang sah.!Kisah sekadar kita tipu itu menjadi NYATA akhirnya.Cuma kenyataan kisah cinta aku bukanlah sebahagia kisah "lie to me".Kisah kami bermula berkat usaha rakan menjadi pencari jodoh.huhu.First my budy siap cabar aku,katanya ada seorang jejaka kacak +anak datu' berlagak memang susah nak tackle.

Lalu..aku sibudak comel , menyahut cabaran dengan ganjaran lumayan.
=Belanja hari-hari dikantin sekolah.+ Aku memang sengaja tipu bagi mengelakkan budak hingusan jahanam sakat aku.**Nak tahu siapakah dia? Nantilah aku cerita dalam topik lain.

 Ini kisah cinta remaja dahulu kala. Kisah kami hanya setakat send a message or talking by phone .Kadang-kadang sidia romantis  menghantar surat Cinta, " oh I still remember that smell" wangi sangat. ( tersengeh sendiri).Kalau rindu rajinlah tangan menulis email,atau kami akan chit chat kat MIRC.Time tu Fb bukan semua tahu guna.

Perkenalan ringkas tanpa pertemuan khas berjalan lancar.Adiknya bersekolah sama denganku.Maka tiap hari tika menghantar adik kesekolah with they driver, sidia akan melambai tangan penuh sayang saat kereta melalui kelas kami.Pheww macam romeo pun ada.Member aku sure cemburu..(pernah terfikir sekali sekala..kalaulah kami satu sekolah kan bagus).Sepanjang percintaan hangat itu, kami tak pernah berjumpa secara rasmi.Dating? jangan harap.Tapi menurut beliau,dia selalu terserempak dengan aku..cuma aku dosnt know and never look at him.Poor cute boy rite..Apa boleh buat beginilah nasib diri si pemalu.Mana aku tengok orang yang lalu lalang tengah jalan.Thats why they call me diva lady nan sombong! haha.

Cinta di antara dua darjat kami mekar bertahun lamanya tanpa berjumpa aka date just pandang dari jauh sudah mencukupi,this love kembang bak bunga mawar ,sometime aku rasa macam true love pula.. sebab memang ikhlas menyintai tanpa hawa nafsu like young couple sekarang.Suatu hari aku terima panggilan darinya..

"Awak..kalau saya nak share story jangan bagitahu orang boleh?" soalnya lunak. "ok "jawapku ringkas.Sebenarnya hati berdebar apa yang mahu dikongsikan kepadaku.

"actually saya ada penyakit..tak pernah bagitahu orang lain.just only u know about it" ujarnya lagi.
"er.."aku terkedu."u sakit apa share la mana tahu boleh tolong"amboi nak tolong bukan main macamlah dah jadi doktor time tu.

"kata doktor hidap lukimea .." belum sempat sidia menghabiskan ayat.."what!!" aku terkejut sakan.Mana tidak selamani nampak elok saja tiba-tiba ada penyakit berbahaya.Why now?? Jeritku didalam hati.

"Awak..janganlah macamni..sebab saya sayang dan percayakan awak lah that i  tell u rite know.U are the one  that I can share this problem..My parents pun belum tahu."

Kami berbual panjang petang itu.Hatiku remuk mengenangkan nasib insan tersayang.Patutlah selama ini dia asyik ajak aku berjumpa.Menyesal ..tiada gunanya lagi.Tanpa berlengah aku cuba memujuknya to talk and shared with his parents.Malah aku menjadi orang tengah perbincangan itu,kini mereka mengetahui tentang penyakit anak tersayang, si ayah amat berterima kasih kepadaku.Katanya.."Jika kalian besar dan kekasihku itu sihat ,akulah satu-satunya calon isteri." Air mataku berlinang mendengar kata-kata itu.(kalau.. hatiku remuk)

**ringkasan**

Dia  menjalani rawatan pelbagai rawatan disaat SPM dijalankan.Aku ambil periksa seperti biasa walaupun hati tak tertahan derita.Saban waktu aku mendaokanya agar kembali pulih like before.But not always what we want  kita dapat rite? Kerana penyakit telah merebak luas,keadaannya semakin tenat malah bertambah  teruk,kekasihku tak dapat diselamatkan.Pemergiannya kutangisi saat menerima keputusan SPM.Bagiku keputusan cemerlang itu tiada maknanya.

Aku bergegas pulang menuju ketempat pengkebumian arwah..airmata tak tertahan lagi,"awak..kenapa tinggalkan saya.." ratapku sayu.

~Sesungguhnya aku menyesal tidak pernah menunaikan permintaanya tika sihat..alangkah indahnya andai dapatku putar waktu..akan ku kembali dan kekal disana selamanya..

{ 20 Komen Penuh Konspirasi... read them below or add one }

rhm slzr said...

Kisah betul ye dear?

Begitulah hidup. We were born because we meant to be special in someone's life. Begitu juga si dia yg telah pergi selama lamanya.

Umie Naziera said...

awak buat saya nangis pagi2..huuuu

Ungu Violet said...

ciannye...huhu..
kisah benar ke?..mcm boleh buat movie je..

sabar eh..:)

♥ sitifarhana ♥ said...

sedihnya kisah awak...kalau sy, tak tau la ap akan jadi..smoga rohnya ditempatkan dlm kalangan org yang beriman..alfatihah...

tomatokering said...

errkkk~ citer betul ke? sedih nya.. U_U

Unknown said...

sebuah kisah yg menyentuh perasaan.. thanks for sharing :)

royansableng said...

ceritanya bagus
lanjutkan menulisnya non
follback sukses

Anonymous said...

sad story..huhu..

Unknown said...

sedihnye..nie cerite benar ke?

MiSsKonsPiraSi said...

thanks royan..i'll try my best

Aben Idris said...

very sad story... :'(

MiSsKonsPiraSi said...

adaptasi dari kisah benar cuma wat ending lain sket jer.. hehe

MiSsKonsPiraSi said...

misskonspirasi bagi tisu kat cik umie..

MiSsKonsPiraSi said...

ending tu kisah jadi dalam mimpi je acheeqa real life just bab atas n tengah jer hehe

MiSsKonsPiraSi said...

xdalah emy... last tue rekaan semata-mata saja test power wat kisah sedih hehe

MiSsKonsPiraSi said...

leh wat mobi ka.. hihi nanti anta skrip kat david teoh.. hehe

MiSsKonsPiraSi said...

penghujung cuma rekaan je cik tomato..

MiSsKonsPiraSi said...

thanks 2 u too saiazuan.. please komen lagi nanti.. entri lain

MiSsKonsPiraSi said...

misskonspirasi pon ikot sedih time menulis ngee

MiSsKonsPiraSi said...

here sweet chocolate for u thanks sbb sudi komen

Post a Comment

Ler..takkan tgk jer..baca full entri taw~~dan..komen ar.. komen la... komen please..please...baru MissKonSpiRASi Sayang u all =) muaahh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Konspirasi by Misskonspirasi