edisi skodeng

Cara Buka Link Pada New Tab

Dinspirasikan Oleh MiSsKonsPiraSi on Mar 7, 2012

Open link in new tab..Harini usha tutorial di blog orang lagi..budak baru kena banyak belajar kan..Tutorial dalam carian adalah..cara buka link pada new tab,kalau boleh nak cara buat when kita open in new tab aka.. link dia buka pada new tab tanpa html..almaklumlah saya ni malas nak godek menggodek.Memula..tersalah masuk blog sebab yang ada kat situ ialah cara mouse trick buka link  new tab.
Cara Buka Link Pada New Tab

Takpe..masukkan juga kat kepala..untuk digunakan dimasa depan ;)Misi pencarian open new tab disetiap link dijalankan semula.. Banyak juga saya terjah tapi hanya terjumpa bukan seperti yang saya mahukan.Seperti tutorial buka link pada new tab bagi memudahkan link dibuka pada new tab..Cuba buat..tapi tak berjaya.Gagal lagi usaha buat link pada new tab.

Begitu juga dengan tutorial open new tab link buka window baru ..bila try buat dia jadi error..so nampaknya saya takberjaya lagi..Beginilah nasib budak hingusan macam saya.Tak dilupakan  saya juga jenguk tips gunakan open new tab di setiap link .Herm yang ni pon sama..saya tak tahu nak buat coz dah cuba tak menjadi.Sebab masih tak dapat buka posting pada tab baru lagi..=(

Finally blogger girl yang tulis tutorial buka link pada new tab tanpa html . Cara buat auto open link in new tab paling berkesan..dan  saya amalkan kini.Percubaan kali ini berjaya!!!..yesss akhirnya..Maka selesai sudah pencarian tutorial yang agak memenatkan I untuk hari ini.

Kalau u all nak cuba and tak yah nak cari merata...silakan..copy kod di bawah ini. Just simpan di widget html saja..Takyah nak godek template bagai.. 

<!-- code for turning all non-blog links to new page links -->
<script type="text/javascript" language="javascript">
var arr = document.getElementsByTagName("a"); //get all links in the page
for(var i = 0; i < arr.length; i++)
{
if(arr[i].href.indexOf("Your URL") < 0 //not links that are 'inside' blog
&& arr[i].href.indexOf("javascript:") < 0) //not javascript links
arr[i].target = "_blank";
}
</script>

****kredit link sist faziera---Tuan Punya Tutorial
Senang je kan nak buat bila dah tahu cara buka link pada new tab ni..selamat mencuba!!
p/s tq tuan punya tutorial...ilmu yang anda berikan berjaya saya gunakan..Smoga dapat pahala hekhe..

Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ entri ni dan fan page atas sana ya,or share with others.. Sayang korang. Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan iklan kat blog ni..ya.

**maafkan saya..jika lambat reply komen ke blog u all..itu tandanya saya kurang sihat or tenet takde hekhek**

{ 6 Komen Penuh Konspirasi... read them below or add one }

krazylenglui said...

ye, bila da pasang coding tu kan senang sikit hehe trima ksih n_n

MiSsKonsPiraSi said...

hekhek time kaseh kat tuan punya tutorial tue amyra..sya just share utk memudahkan korang mencari..takla jd mcm saya terpaksa redah hutan belantara dulu baru menjadi hekhek..

yastro said...

tuto yg bagus juga nih....

MiSsKonsPiraSi said...

misskonspirasi memang salute ngan mereka yg pandai wat tuto..apakandaya...diri ini hanya budak hingusan yg baru belajar berblog..so keja kiter duk ronda and usha blog dorang

Mia Adriana said...

ha nanti nak buat niw, makaseh yew wat tuto..

Unknown said...

awesome tuto...hohoho

Post a Comment

Ler..takkan tgk jer..baca full entri taw~~dan..komen ar.. komen la... komen please..please...baru MissKonSpiRASi Sayang u all =) muaahh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Konspirasi by Misskonspirasi