edisi skodeng

Cara Atasi Sifat Malas!

Dinspirasikan Oleh MiSsKonsPiraSi on Mar 19, 2012

Apa punca sikap malas dan bagaimana mengatasi sikap malas yang ada dalam diri saya ni.Ada sesapa tahu cara terbaik untuk mengatasi sikap malas yang saya alami saat ini tak? Hobi saya sejak seminggu lepas hanya tidur dan makan.Amboi sedap punya hobi der.Dek kerana terlalu malas untuk membuat sebarang aktiviti indoor mahupun outdoor saya sudah semakin berisi.

Pipi semakin tembam..hais apa punya anak daralah ni..masih terngiang bebelan mak memarahi gadis sunti nan pemalas no satu negara.Kalau ada kontes termalas semalaya kompom misskonspirasi jadi pemenangnya.



Mood saya yang berubah-ubah menyebabkan saya semakin liat untuk melakukan sebarang pekerjaan..termasuk meng-update blog.Impian  blogger sensasi menjadi top blogger in the world dan masuk dalam list top Malaysian blogger  tergendala.. dek sikap malas untuk menulis kembali...Haish..angan tak sudah camna nak tercapai kalau terus hanyut dengan sifat malas ni kan...

Akibat dari sikap malas yang saya turutkan..Punyalah lama tak tulis entri baru kat dalam blog penuh konspirasi ini..Sampai cik Alexa pon dah merajuk ngan blog saya.Macam manalah saya nak mengejar pencapaian macam blog denai hati.. blogger lelaki yang saya ingin contohi itu..huhu

Entah-entah follower yang follow blog pon akan hilang tak lama lagi jika berterusan begini.Ok akan saya cari penawar penyakit malas ini..ahaks adaker penawarnya ni? Nanti usha tanya mereka yang rajin dan cemerlang lah jawabnya.

So sapa yang rajin kat luar sana yang sedang membaca entri malas ini..terutama sekali mereka nan sememangnya rajin didunia realiti bukan takat rajin dalam alam maya jea..meh kongsi petua atau tips anda disini.Share lah cara mengatasi sifat malas..mahupun tips atasi penyakit malas.Apa dia ubat kepada malas menurut Islam yek.cer citer sikit jangan kemut taw..

{ 21 Komen Penuh Konspirasi... read them below or add one }

Akue Achik said...

sy pon malas jgak..tp malas bt esaimen la..blogging jrg2 nak malas..hehe

dya nasir said...

dya kdg3 mls nak update blog, blogging pun sama..ikut mood

Unknown said...

kalau untuk blogging tu,ni petua dia..

anggap macam blogging ni sebagai satu pekerjaan yang fun dan best.
allocate minimum 1 jam depan pc,dan blogwalking dan menghapdet.jangan buat bende lain cam fb ke,twitter ke etc...blogs sahaja!

:)

dhiera zainudin said...

kdg2 kite pun malas jugak. cane nak bagi tips. adehh~

Unknown said...

blogging ni ikut pd hati...klau hati suka mmg takdak la sifat malas tu...hehehe

Unknown said...

so hari ni macam mana?dah rajin blom?hehe

L said...

huhu. kene bgun awal.. sebelum subh mandi dah..=) dan tak tido lepas tu.. kompem tak malas..=)

jom tambah ilmu..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/turunnya-nabi-isa.html

The Fakhirin said...

hahaha...senang jer nk hilangkn rasa malas tu..katakan anda rajin..

CikTeddyCorner said...

ubat malas ialah rajin.rajin x susah cume perlu semangat.semangat dtg dari mane?dari hati yg baik..hati yang baik mcm mane nak dapt?dekatkanlah diri dgn Allah..mcm mane nak dekat dgn Allah..cintailah Allah dgn ikhlas hati..mcm mane nk cintakan Allah..cubelah memahami Al Quran =D

Unknown said...

haloooo miss konspirasi~!apa konspirasi yg dirancang untuk hari ni?kehkhehkehhh

cinta siswi said...

hahaha.. siswi pun malas! cmpur eseimen lg..huuu

reenapple said...

errkkk.. akku nk share un tak tahu juga. bila masa malas itu datang, aku memang turutkan sahaja.. ahahah

MiSsKonsPiraSi said...

ok mr clive akan sy amalkan..klu dah tak malas nanti hekhek

MiSsKonsPiraSi said...

dah tanya aty.. dia kata suka + cinta gitew tapi tetap malas..adoiyai..

MiSsKonsPiraSi said...

sdng telan pil rajin nieh mr clive.. tapi still tak leh jalan gak haish..

MiSsKonsPiraSi said...

yg nie payah sket wak.. sya asal dah solat.. kompom tidun blk.. kadang lelap kat sejadah jerk siap ngaji keh keh

MiSsKonsPiraSi said...

dah berpuloh kali saya katakan kat diri yg saya budak rajin malah palaing rajin semalaya..tapiiiii

MiSsKonsPiraSi said...

sama spesies kot kiter ni kan.. misskonspirasi sampai upah budy tuk wat eseimen..kadang tak bg upah just bg ucapan time kasey jew.. kiki

MiSsKonsPiraSi said...

hahaha.. dah terlalu lama kuturutkan ni reen...

MiSsKonsPiraSi said...

sdg pikiaq lah ni mr clive...so u ada bahana tak? meh kongsi

Anonymous said...

Jgnlah mls miss sy suka Cara awk menulis .

Post a Comment

Ler..takkan tgk jer..baca full entri taw~~dan..komen ar.. komen la... komen please..please...baru MissKonSpiRASi Sayang u all =) muaahh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Konspirasi by Misskonspirasi